اپل آیفون 14، مثل قبل و بهترین - بهتر آموز

اپل آیفون ۱۴، مثل قبل و بهترین

اپل آیفون 14، مثل قبل و بهترین

در طول سال های اخیر، آیفون های جدید به علت تفاوت های ناچیزی که با نسل قبل خود داشتند، همواره با انتقاد هایی روبرو بوده اند. البته این مسئله دلیلی بر بی کیفیتی این محصولات نبوده است.

طبق گزارشات انجام شده، اپل طی سال گذشته موفق به فروش 237.9 میلیون گوشی آیفون شده که یک رکورد تاریخی برای این شرکت محسوب می شود؛ این شرکت همچنین توانسته 50 درصد از بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. این بار اما با معرفی کردن پرچم داران سری 14 آیفون، از پیشرفت های فراوانی رونمایی می کند.

تحلیل و بررسی رویداد far out اپل به همراه معرفی محصولات عرضه شده در این رویداد

اپل طی رویدادی تحت عنوان “Far Out” از محصولات جدید خود رونمایی کرد. در این رویداد، سری 14 گوشی های آیفون، نسل دوم ایرپاد پرو و سه مدل جدید از ساعت های هوشمند عرضه شدند.

اپل در این رویداد که آن را با عنوانی به معنای “بسیار پیشرفته” نام گذاری کرده است، بار دیگر محصولات خود را با هدف سلطه بر بازار تکنولوژی معرفی کرده است.

در ادامه با بررسی محصولات و امکانات جدیدی که اپل در این رویداد معرفی کرد، با بهترآموز همراه باشید.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به عنوان مدل های پایه این سری عرضه شده اند. آیفون 14 با ابعاد 6.1 اینچ و آیفون 14 پلاس با ابعاد 6.7 اینچ در اختیار کاربران قرار می گیرند.

بر خلاف سال های گذشته و سری های 12 و 13 دیگر خبری از مدل مینی نیست؛ این بار اما یک مدل جدید با نام 14 پلاس عرضه شده است که به جز ابعاد بزرگتر، تفاوت دیگری با نسخه معمولی آیفون 14 ندارد.

در زمینه طراحی، آیفون 14 به نسبت سری پیشین یعنی آیفون 13 هیچ تغییری را تجربه نمی کند. مطابق انتظار، خلاقیت کمی که اپل در زمینه طراحی به خرج می دهد، انتقاد های زیادی را به همراه داشته است. البته علاوه بر طراحی، در قسمت پردازنده هم آیفون 14 و 14 پلاس پیشرفتی را تجربه نکرده و مجهز به پردازنده A15 هستند که در سری 13 استفاده شده است.

در سایر قسمت ها اما، آیفون های جدید پیشرفت های زیادی را تجربه کرده اند. دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای تمامی مدل های سری 14، پیشرفت چشمگیری داشته است. اپل همچنین سیستم جدیدی برای ثبت تصاویر در شرایط مختلف نوری طراحی کرده است. در نتیجه، با استفاده از دوربین آیفون های جدید اپل، حتی در شرایط نوری بسیار کم، میتوان تصاویر بسیار خوبی را ثبت کرد.

در زمینه فیلم برداری هم با اضافه کردن یک حالت جدید به نام “Action Mode” به کاربران امکان ضبط فیلم هایی بدون لرزش و بسیار روان ارائه می دهد. به کمک این قابلیت جدید که کاربر می تواند در حالت فیلمبرداری دوربین آن را فعال کند، لرزش های قابل توجه و به طور کلی حرکت های ناخواسته حین فیلمبرداری را حذف کرده و ویدئو های بسیار روانی را ضبط می کند.

فیلمی که در حین دویدن و با استفاده از حالت action mode گوشی آیفون 14 پرو مکس ضبط شده است

بهترین عمر باتری در تاریخ آیفون

باتری، یکی دیگر از نقاط قوت آیفون سری 14 محسوب می شود. طبق ادعای اپل، آیفون 14 پلاس در تاریخ گوشی های آیفون بهترین عملکرد باتری را از خود به نمایش گذاشته است.

قابلیت شارژ سریع و شارژ بی سیم، در کنار عمر بالای باتری، به کاربران گوشی های این سری اجازه می دهد تا ساعت ها بدون شارژ مجدد از تلفن همراه خود استفاده کنند.

آیفون 14 با باتری 3200 میلی آمپر ساعتی و آیفون 14 پلاس با باتری 4300 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه شده است.

بررسی اپل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، جدیدترین محصولات اپل از سری گوشی های آیفون

ویژگی های جدید

اپل برای آیفون های جدید خود قابلیت های جدید و ویژه ای را در نظر گرفته است. قابلیت تشخیص حادثه یکی از این قابلیت های جدید می باشد. به این صورت که آیفون با آنالیز داده هایی که از حرکات کاربر به دست می آورد، می تواند وقوع تصادف های جدی را تشخیص داده و با ارسال پیام به مراکز اورژانسی، جان کاربر را نجات دهد.

همچنین در شرایطی که دسترسی به شبکه های ارتباطی معمولی وجود ندارد، کاربران سری 14 آیفون می توانند به وسیله شبکه های ماهواره ای و در شرایطی که دسترسی به شبکه های معمولی وجود ندارد، را هم دارند. در شرایطی که کاربر به شبکه های معمولی دسترسی ندارد، چنین قابلیتی می تواند در نجات جان کاربر موثر باشد.

گوشی اپل آیفون 14 از قیمت 799 دلار و آیفون 14 پلاس از قیمت 899 دلار و در پنج رنگ آبی، سفید، مشکی، بنفش و قرمز به فروش می رسد.

مشخصات کلی جدیدترین محصولات سری آیفون که اپل در رویداد far out منتشر کرد

آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

بر خلاف مدل های پایه، آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با پردازنده جدید و قدرتمند A16 Bionic عرضه شده اند. عملکرد این پردازنده با اختلاف بسیار زیاد از نزدیکترین رقبای اندرویدی خود بهتر است. به این ترتیب اپل این سال هم از نظر قدرت سخت افزاری بالاترین رتبه بازار را به محصولات خود اختصاص می دهد.

مقایسه عملکرد پردازنده های A16 و A13 اپل با قدرتمندترین پردازنده به روز اندرویدی در بهتر آموز

دوربین 48 مگاپیکسلی

اپل برای اولین بار از سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی در یکی از محصولات خود استفاده کرده است. با وجود اینکه این عدد در برابر دوربین های 108 و 64 مگاپیکسلی و … از سایر برند ها بسیار پایین به نظر می رسد، اما می توان گفت که اپل در قسمت دوربین پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

وجود سنسور پیشرفته تر، سیستم جدید ثبت تصاویر در شرایط نوری مختلف، و البته پردازش تصاویر توسط پردازنده قدرتمند، باعث ثبت تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن می شوند. گفته شده که دقت ثبت جزئیات در آیفون های جدید تا چهار برابر بیشتر شده است.

مشخصات کلی گوشی اپل آیفون 14 پرو که در رویداد far out به عنوان پرچم دار جدید اپل معرفی شد

جزیره پویا

در کنار قابلیت های جدیدی که اپل برای سری 14 آیفون های خود معرفی کرده است، جزیره پویا، عنوان قابلیت جدیدی است که پرچم دار های جدید اپل آن را دارا می باشند.

طراحی جدیدی که برای ناچ آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس در نظر گرفته شده است، علاوه بر جذابیت بخشیدن به صفحه نمایش، امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. به این ترتیب که حفره ناچ که دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره را در خود جای می دهد، به شکل کپسول بوده و فضای کمتری از صفحه نمایش را اشغال می کند. همچنین این فضای کپسول مانند در موقعیت های مختلف، اعلان های دریافت شده را به نمایش می گذارد.

حالت همیشه روشن هم دیگر پیشرفتی است که این مدل ها تجربه کرده اند.

اپل آیفون 14 پرو را با حداقل قیمت 999 دلار و به مانند آیفون 14 پرومکس که با قیمت 1099 دلاری عرضه شده، در چهار رنگ مشکی، نقره ای، طلایی و بنفش در اختیار خریداران قرار گرفته است.

جزیره پویا و قابلیت های متنوع آن که برای اولین بار در اپل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکسو

سری هشتم اپل واچ

محصول دیگری که در رویداد اپل معرفی شد، سری هشتم ساعت های هوشمند اپل می باشد. اپل واچ سری هشت در کنار مدل جدید اپل واچ SE و غول جدید اپل یعنی واچ Ultra، بازار ساعت های هوشمند را در رنج های مختلف قیمتی، در اختیار می گیرند.

اپل واچ سری هشتم که نسخه GPS آن با قیمت 399 دلار و نسخه سلولار آن با قیمت 499 دلار به فروش می رسد، از همیشه بهتر مراقب سلامت شما می باشد.

کنترل پیشرفته تر خواب، قابلیت تشخیص وقوع حادثه و چندین حالت جدید برای تمرینات ورزشی از جمله قابلیت های این ساعت در جهت حفظ سلامت کاربر می باشد.

همچنین با اضافه شدن دو سنسور کنترل دما، اپل واچ سری هشت، به بانوان امکان کنترل دقیق و تحت نظر داشتن دوره ماهیانه خود را می دهد.

به لطف قابلیت صفحه همیشه روشن، صفحه نمایش خمیده اپل واچ سری هشتم از جذابیت خیره کننده ای برخوردار است.

این ساعت همچنین ضد آب و مقاوم در برابر گرد و خاک و ضربات می باشد. این ساعت مقاوم و با ارزش، تا 18 ساعت عمر باتری در اختیار کاربر قرار می دهد. البته با فعال بودن قابلیت مصرف شارژ کمتر، عمر باتری این ساعت تا 36 ساعت هم می رسد.

اپل واچ سری هشتم از روز 16 سپتامبر و در چهار رنگ مشکی، سفید، نقره ای و قرمز برای خریداران قابل سفارش است.

بررسی سری هشتم اپل واچ که در رویداد far out معرفی شده است

اپل واچ اقتصادی

اپل با معرفی کردن مدل جدید اپل واچ SE که با حداقل قیمت 249 دلاری به فروش می رسد، نشان داد که بازار ساعت های هوشمند اقتصادی را هم هدف گیری کرده است. این ساعت که به نسبت اپل واچ سری هشتم قیمت بسیار پایین تری دارد، قابلیت های پایه ای اپل واچ های دیگر را دارا است. مقاومت در برابر آب، تشخیص وقوع حادثه و قابلیت کنترل پیشرفته تر تمرینات ورزشی، از جمله مشخصاتی هستند که این ساعت هوشمند اقتصادی دارا می باشد.

غولی بر دستان شما

اپل واچ اولترا، نام ساعت هوشمند جدید و قدرتمندی است که اپل برای اولین بار عرضه کرده است. این مدل اپل واچ که با بدنه تیتانیومی و با سایز 49 میلی متری عرضه شده است، با قیمت نجومی 799 دلاری عرضه شده است. اپل با عرضه این ساعت هوشمند، بازار ساعت های هوشمند گرانتر از 500 دلار را هم هدف گرفته است.

استفاده از تیتانیوم در طراحی اپل واچ اولترا باعث شده که بین وزن و جذابیت، و مقاومت این ساعت بالانس مطلوبی وجود داشته باشد.

این ساعت حداکثر تا عمق صدمتری آب مقاوم است که عملکردی بی نظیر محسوب می شود. مقاومت در برابر ضربه و گواهی IP6X مقاومت در برابر گرد و خاک، از دیگر مشخصات این ساعت هوشمند می باشد.

طراحی مسطح صفحه نمایش اپل واچ اولترا و جای گیری مناسب دکمه های کناری آن، باعث کاربردی تر شدن این ساعت هوشمند شده و استفاده از آن را برای کاربر بدون دردسر میکند.

صفحه نمایش شگفت انگیز این ساعت به قابلیت همیشه روشن مجهز شده است. همچنین با حداکثر نور 2000 نیتی، به شکل خیره کننده ای در همه شرایط نوری جزئیات را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.

اپل برای این ساعت یک واچ فیس اختصاصی نیز در نظر گرفته است که میتواند به یک قطب نمای پیشرفته تبدیل شود. در شرایط نوری کم، کاربر می تواند با چرخاندن چرخ دنده کناری ساعت، حالت شب را فعال کرده و صفحه نمایش ساعت را به خوبی ببیند.

همچنین برای دسترسی ساده تر به امکانات بی شمار اپل واچ اولترا، میتوانید از دکمه اکشن که برای اولین بار در یک اپل واچ قرار گرفته است استفاده کنید.

اپل واچ اولترا، جدید ترین عضو از خانواده ساعت های هوشمند اپل

نسل دوم ایرپاد پرو

محصول دیگری که مطابق انتظار در رویداد اپل معرفی شد، ایرپاد پروی نسل جدید می باشد.

ایرپاد پرو نسل دوم که با همان طراحی و ظاهر نسل پیشین خود ارائه شده است، با قیمت 249 دلار در دسترس است.

بر خلاف طراحی اما در سایر قسمت ها پیشرفت های بسیار زیادی وجود دارد.

اپل در ساخت این هندزفری بلوتوثی از پردازنده جدید و اختصاصی H2 استفاده کرده است. به لطف وجود این چیپ، سیستم حذف نویز عملکردی تا دو برابر بهتر ارائه می کند و در مجموع کیفیت صدای بسیار بهتری را به کاربر می دهد.

همچنین عملکرد باتری بهبود قابل توجهی پیدا کرده و با یک بار شارژ تا 6 ساعت استفاده را برای کاربر ممکن می کند.

در نسل دوم ایرپاد پرو میتوانید با استفاده از دستور های لمسی، علاوه بر قطع و وصل کردن و جابجایی بین آهنگ ها، میزان صدا را هم تنظیم کنید. به لطف این قابلیت ها، استفاده از ایرپاد پرو از همیشه ساده تر شده است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که برای نسل دوم ایرپاد پرو اعلام شده است، استفاده از یک چیپ اختصاصی به نام U1 است که در صورت گم شدن هندزفری، به شما کمک می کند با دقت بسیار بالا آن را پیدا کنید. همچنین اپل در قسمت پایینی کیس این هندزفری یک اسپیکر قرار داده است. با استفاده از این اسپیکر در موقعیت های مختلف، کاربر را با اعلان صوتی از وضعیت خود مطلع می کند. به عنوان مثال وقتی که شارژ باتری رو به اتمام است به کاربر هشدار می دهد. یا در صورت گم شدن کیس، با به صدا در آمدن به کاربر کمک میکند تا هندزفری خود را پیدا کند.

بررسی مشخصات کامل هندزفری ایرپاد پرو 2022 که در رویداد far out توسط اپل معرفی شدجمع بندی

در مجموع می توان گفت که اپل با ارتقای کیفیت محصولات خود و همچنین عرضه محصولاتی نو مانند اپل واچ اولترا، سعی دارد تا تجربه استفاده از محصولات خود را برای کاربر بهتر کند.

البته سیاست های جدید اپل به خصوص استفاده نکردن از پردازنده جدید در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، و همچنین طراحی های تکراری محصولات مختلف، انتقاد هایی را هم به همراه داشته است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

حذف قفل جیمیل

آنچه در این پست میخوانید آموزش حذف قفل جیمیل گوشی های سامسونگ قفل Gmail یا Factory Reset Protection (FRP) یک…

بیشتر بخوانید
خرید قسطی موبایل

معرفی ده وبسایت برتر خرید قسطی موبایل

آنچه در این پست میخوانید ۱.قسطی کلاب۱.۱روش لیزینگ پارسیان۱.۲ طرح اقساطی پویا۱.۳ طرح اقساطی حامی۱.۴ طرح اقساطی بای چک۱.۵ طرح…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *